ОДПІ
09:35, 13 грудня 2023
70
0

Нові сервіси в мобільному застосунку «Моя податкова»

Нові сервіси в мобільному застосунку «Моя податкова»
Gazeta
Фото: НУС
ДПС України продовжує працювати над створенням нових сервісів для зручності і комфорту платників податків.
Користувачі мобільного застосунку «Моя податкова» мають можливість просто та швидко:
- подати Облікову картку фізичної особи – платника податків. Форма № 1ДР (Розділ «Послуги»);
- подати Заяву про внесення змін до ДРФО. Форма № 5ДР (Розділ «Послуги»);
- подати Заяву про включення до Реєстру волонтерів (Розділ «Послуги»);
- сплатити грошові зобов’язання з використанням однієї з платіжних систем (вкладка «Переглянути інформацію про стан розрахунків» Розділу «Послуги», вкладка «Мої ППР» розділу «Мої дані»);
- отримати інформацію з Реєстру неприбуткових установ та організацій (Розділ «Реєстри»).
Функціонал мобільного застосунку доповнюватиметься новими можливостями відповідно до потреб платників податків.
Застосунок можна завантажити на мобільний телефон на платформі Android (https://play.google.com/store/apps/details?id=my.tax.gov.ua),
та на платформі iOS (https://apps.apple.com/ua/app/%D0%BC%D0%BE%D1%8F-%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%B0%D1%82%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0/id6450752527?l=uk)
У разі виникнення запитань щодо роботи застосунку та наявності пропозицій щодо вдосконалення сервісів просимо їх надсилати за адресою infotax@tax.gov.ua або звертатися за телефоном 0 800 501 007.

Створення РРО фіскального звітного чеку при тривалості зміни 24 години

Відповідно до п. 9 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо), при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов’язані щоденно створювати у паперовій та/або електронній формі реєстраторами розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) або програмними РРО фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.
Ця норма враховує особливості роботи РРО, які повинні забезпечувати створення у паперовій та/або електронній формі фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) за кожний робочий день.
Пунктом 2 Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2002 року № 199 із змінами та доповненнями (далі – Вимоги № 199), наведено визначення «зміна» – це період роботи РРО від реєстрації першої розрахункової операції після виконання Z-звіту до виконання наступного Z-звіту.
У примітках, наведених у додатку «Формат і розрядність даних, що зберігаються у фіскальній пам’яті» до Вимог № 199 доводиться важливе уточнення: максимальна тривалість зміни РРО не повинна перевищувати 24 години.
Оскільки в добі всього 24 години (тобто, день триває з 0 годин ранку та закінчується 24 годиною вночі), при щоденній роботі з РРО Z-звіт необхідно виконувати щодня.
Відповідно до п. 7 Вимог № 199 усі режими роботи РРО, крім тих, що забезпечують усунення причин блокування, повинні блокуватися, зокрема, у разі перевищення максимальної тривалості зміни.
Якщо суб’єкт господарювання працює цілодобово, то фіскальний звітний чек (щоденний Z-звіт) повинен створюватись РРО кожного дня по закінченню робочої зміни, але не пізніше 24 години цього дня.

До уваги платників податків!

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 07.11.2023 № 1154 «Про внесення змін до порядків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165»
ДПС України інформує, що 09 грудня 2023 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 07.11.2023 № 1154 «Про внесення змін до порядків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165».
Роз’яснювальні матеріали розміщено у розділах:
Головна / Прес-центр / Презентаційні матеріали / Постанова Кабінету Міністрів України від 07 листопада № 1154 «Про внесення змін до порядків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165» (https://tax.gov.ua/media-tsentr/prezentatsiyni-materiali/728128.html).
Головна / Прес-центр / Новини / Змінено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/728499.html).

Внесено зміни до Порядку обліку платників податків і зборів

Набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 09.10.2023 № 538. Даним документом внесено зміни до наказів Мінфіну від 22.04.2014 № 462 та від 14.11. 2014 № 1127. Нагадаємо, що цими наказами було врегульовано питання порядку обліку платників податків і зборів. Відтак, наказом № 538 виключено пункт 2 Наказу № 462 та пункти 4, 5 Наказу № 1127. Зазначені пункти визначали особливості обліку платників податків у разі зміни місцезнаходження (місця проживання) з тимчасово окупованої російською федерацією з 20 лютого 2014 року території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, та тимчасово окупованої з 07 квітня 2014 року території України, що входить до складу Донецької та Луганської областей, які визнані такими відповідно до Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», на місцезнаходження (місце проживання) в областях та місті Києві. Отже, у випадках зміни місцезнаходження (місця проживання) платників податків з тимчасово окупованої російською федерацією з 20 лютого 2014 року території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, та тимчасово окупованої з 07 квітня 2014 року території України, що входить до складу Донецької та Луганської областей застосовуються загальні процедури зміни контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків, території територіальної громади або ДПІ обслуговування відповідно до розділу Х Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588.

Скасовано мораторій на проведення податкових перевірок

Головне управління ДПІ у Львівській області інформує, що з 08 грудня п.р. набирає чинності Закон України від 09.11.2023 № 3453-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо скасування мораторію на проведення податкових перевірок».
Законом врегульовано особливості проведення перевірок на територіях, де ведуться бойові дії, та тимчасово окупованих російською федерацією територіях та умови проведення податкових перевірок (безпечний доступ).
Також визначено критерії, за якими платники податків включаються з 01 грудня 2023 року по 31 грудня 2024 року до плану-графіку проведення документальних планових перевірок, з урахуванням щомісячних коригувань.
Звертаємо увагу, що документ, надісланий контролюючим органом до електронного кабінету, вважається врученим платнику податків, якщо він сформований з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

Про спосіб отримання відомостей з ДРФО
ГУ ДПС у Львівській області нагадує, що всі фізичні особи – платники податків реєструються у контролюючих органах шляхом включення відомостей про них до Державного реєстру у порядку, визначеному Податковим кодексом. Порядок отримання відомостей з Державного реєстру визначено Положенням про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 №822 (із змінами та доповненнями). Відтак, отримати відомості про джерела/суми нарахованих доходів з Державного реєстру можна в один із таких способів:
в паперовій формі – шляхом звернення особисто або через представника до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання) або до будь-якого контролюючого органу відповідно до вимог розд. Х Положення № 822;
в електронній формі – шляхом надсилання запиту через мобільний додаток «Моя податкова» (застосунок «Моя податкова» в App Store або Google Play) або засобами інформаційно-комунікаційної системи «Електронний кабінет» (cabinet.tax.gov.ua) .
При цьому запит до Державного реєстру про джерела/суми доходів може бути здійснено з використанням ідентифікатора, за яким особа перебуває на обліку в Державному реєстрі на момент надходження запиту.

Оподаткування благодійної допомоги: роз’яснення ДПС
Чи підлягає оподаткуванню ПДФО сума коштів, що надається благодійною організацією як допомога на лікування або медичне обслуговування ФО в Україні або за кордоном, і які необхідні підтвердні документи для цілей оподаткування?
Згідно з п.п. 165.1.19 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються та, відповідно, не підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб кошти або вартість майна (послуг), що надаються як допомога на лікування та медичне обслуговування платника податку або члена сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення, дитини, яка перебуває під опікою або піклуванням платника податку, за умови документального підтвердження витрат, пов’язаних із наданням зазначеної допомоги (у разі надання коштів), у тому числі, але не виключно, для придбання ліків, донорських компонентів, протезно-ортопедичних виробів, виробів медичного призначення для індивідуального користування осіб з інвалідністю, за рахунок коштів благодійної організації.
Норми п.п. 165.1.19 п. 165.1 ст. 165 ПКУ можуть бути застосовані благодійною організацією за наявності відповідних підтвердних документів, що підтверджують цільовий характер надання грошових коштів на оплату лікування або медичного обслуговування (в разі здійснення попередньої оплати таких послуг) або факт надання послуг з лікування або медичного обслуговування платника податку (якщо оплата здійснюється після надання таких послуг).
Такими підтвердними документами можуть бути документи, що підтверджують потребу фізичної особи - платника податку в лікуванні та медичному обслуговуванні (зокрема, наявність та характеристики хвороби, травми, отруєння, патологічного стану платника податку), документи про надання таких послуг, що ідентифікують постачальника послуг та платника податку, якому надаються такі послуги, обсяги та вартість таких послуг: договори, платіжні та розрахункові документи, акти надання послуг, інші відповідні документи в залежності від необхідного лікування або медичного обслуговування, хвороби та її стану.
ПКУ не визначає відмінностей в оподаткуванні податком на доходи фізичних осіб сум допомоги для оплати вартості таких послуг в Україні або за кордоном.

Змінили місце проживання – повідомте податкову

ЗолочівськаДПІ інформує, що при зміні адреси реєстрації, фізичні особи зобов’язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних. Форму заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків ( ф. №5ДР та Заяви про внесення змін до окремого реєстру Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, щодо фізичних осіб, які обліковуються за серією та номером паспорта ( ф. №5ДРП), затверджено наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 №822. Фізичні особи подають зазначені заяви особисто або через представника до Державної податкової інспекції за своєю податковою адресою (місцем проживання), а у разі зміни місця проживання - до ДПІ за новим місцем проживання. Фізичні особи, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, подають зазначені заяви особисто або через представника до будь-якої ДПІ. Водночас повідомляємо, що Заяву за формою №5ДР можна подати в електронній формі (з відсканованими копіями підтверджуючих документів, необхідних для внесення змін до Державного реєстру), за допомогою інформаційно-комунікаційної системи «Електронний кабінет». Вхід до Електронного кабінету здійснюється через вебпортал ДПС України. Слід пам’ятати, що заява подається протягом місяця з дня виникнення таких змін.

ДПС запропоновано бізнесу безоплатне програмне рішення, що призначене для реєстрації розрахункових операцій
Золочівська ДПІ нагадує, що підприємці, в тому числі платники єдиного податку ІІ - ІV групи, зобов’язані застосовувати реєстратори розрахункових операцій (РРО) та/або програмні РРО у випадку здійснення розрахункових операцій, які визначено Законом України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Згідно Закону №265 розрахункова операція – це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.
РРО чи ПРРО не застосовуються платниками єдиного податку 1 групи. Також не зобов’язані застосовувати РРО суб’єкти господарювання, які отримають кошти виключно на поточний рахунок за реквізитами IBAN.
При цьому суб’єкт господарювання для проведення розрахунків самостійно обирає РРО чи ПРРО він буде застосовувати. Якщо надає перевагу ПРРО, то обирає самостійно – безоплатний ПРРО від ДПС чи комерційний ПРРО.
Безоплатний ПРРО від ДПС розміщено у відкритому доступі на відповідних цифрових платформах (завантажити можна: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/).
Подати до контролюючого органу заяву для реєстрації РРО можна в електронній або паперовій формі, для реєстрації ПРРО – виключно в електронній формі.
Форма заяви для реєстрації ПРРО тут: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/formi-prro/formi-prro/.
Керівництво користувачів безкоштовного програмного рішення ДПС для версій WEB, Android, iOS та Windows розміщені за посиланням: Головна/БАНЕР/Програмні РРО/Керівництво користувача безкоштовного ПРРО (WEB, Android, iOS, Windows) https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/.

Актуальні питання оподаткування роз`яснили в податковій
Нещодавно в Золочівській ДПІ проведено практикуми для платників з питань отримання практичних навичок користування Електронним кабінетом щодо листування з ДПС, подання звітності, зокрема, декларації про майновий стан і доходи для отримання податкової знижки. Звернуто увагу на основні зміни у податковому законодавстві в період дії воєнного стану, на застосування касових апаратів, порядок заповнення платіжок для сплати податкових платежів, погашення податкової заборгованості та інше.
Також запропоновано скористатись безкоштовним програмним рішенням ДПС України у вигляді мобільного застосунку «Моя податкова», який надає можливість швидко отримати необхідну податкову інформацію та іншими інформаційними ресурсами податкової служби тощо.

Золочівська ДПІ: працівниками ЦОП надано понад 2,6 тис адмінпослуг
Впродовж січня – листопада 2023 року в Центрі обслуговування платників Золочівської ДПІ громадянам та суб’єктам господарювання надано 2672 адміністративних послуг з них 685 в електронній формі. Найбільша їх частина, а саме 1745 - це видача карток платника податків та внесення до паспорта громадян України даних про реєстраційний номер облікової картки платнику. Про це зазначив начальник Золочівської ДПІ Роман Денис.
Також зареєстровано 98 реєстраторів розрахункових апаратів, 152 книги обліку розрахункових операцій, 39 розрахункових книжок та опрацьовано 686 заяв щодо застосування платниками спрощеної системи оподаткування.
Крім цього, в Центрі обслуговування платників надаються інші послуги, зокрема консультації з питань податкового законодавства, приймання звітності тощо.
Нагадуємо, що відповідно до норм Закону України від 30.06.2023 №3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», з 01 жовтня 2023 року відновлено застосування штрафних санкцій за порушення порядку використання РРО/ПРРО. ДПС України пропонує власні безкоштовні програмні рішення для обліку розрахунків. Роз’яснення з питань реєстрації та застосування ПРРО розміщені на офіційному вебпорталі ДПС України у банері «Програмні РРО» https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/.


Буський сектор організації роботи
управління організації роботи
ГУ ДПС у Львівській області
Ctrl
Enter
Помітили помИлку
Виділіть текст і натисніть Ctrl+Enter
Коментувати (0)
Інформація
Відвідувачі, що знаходяться в групі Гости, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.