Новини Золочівщини
11:54, 16 лютого 2018
284
0

Профілактика агресії, конфліктів та насильства в учнівському середовищі

Нещодавно у Золочівському економічному ліцеї під керівництвом методиста РМК С. В. Вовнянки відбувся районний семінар соціальних педагогів та практичних психологів на тему «Профілактика агресії, конфліктів та насильства в учнівському середовищі». Оксана СМОЛІНСЬКА, соціальний педагог Золочівської ЗОШ І–ІІІ ст. №2 ім. М. Шашкевича: – Результати психологічних досліджень України, усього світу, численні факти прояву агресивності підлітків свідчать про актуальність і значущість цієї проблеми. Жертви психологічного насильства страждають на депресію, нервовість, ізолюють себе від оточення або відгороджуються від інших своїми – негативними очікуваннями. Таке становище насторожує, пробуджує бажання зрозуміти його причини, продумати й організувати засоби впливу на проблему принаймні на рівні своєї школи. Учасники семінару ділились
Профілактика агресії, конфліктів та  насильства в учнівському середовищі
Gazeta
Фото: НУС
Нещодавно у Золочівському економічному ліцеї під керівництвом методиста РМК С. В. Вовнянки відбувся районний семінар соціальних педагогів та практичних психологів на тему «Профілактика агресії, конфліктів та насильства в учнівському середовищі».
Оксана СМОЛІНСЬКА, соціальний педагог Золочівської ЗОШ І–ІІІ ст. №2 ім. М. Шашкевича:
– Результати психологічних досліджень України, усього світу, численні факти прояву агресивності підлітків свідчать про актуальність і значущість цієї проблеми. Жертви психологічного насильства страждають на депресію, нервовість, ізолюють себе від оточення або відгороджуються від інших своїми – негативними очікуваннями. Таке становище насторожує, пробуджує бажання зрозуміти його причини, продумати й організувати засоби впливу на проблему принаймні на рівні своєї школи. Учасники семінару ділились досвідом, напрацьовували методи та шляхи  профілактики та корекції агресивності школярів. Вдома – це створення підтримки, відновлення позитивного мікроклімату в сім’ї, реалізація успішної виховної моделі, формування навичок конструктивного розв’язання конфліктів, толерантного реагування на агре¬сивну поведінку дітей і підлітків, навичок контролю за власним гнівом. У навчальному закладі це усвідомлення викладача та формування власного стилю педагогічного спілкування з учнями, навичок вибору вдалої стратегії і тактики в реагуванні на агресивну поведінку учнів різного віку та їхній характерологічний тип, контроль за власним гнівом. У групі це створення умов класним керівником для формування та функціонування таких групових цінностей та норм як доброзичливість, повага, вміння прощати, терпимість тощо.
У теоретичній частині семінару психолог-консультант ПМПК Г. І. Вороньчак проаналізувала питання «Поняття та причини агресії. Психологічні аспекти попередження і подолання агресивних проявів та різних форм насильства у дитячому середовищі», надала рекомендації щодо створення позитивної атмосфери у шкільних колективах. Практичний психолог Золочівського економічного ліцею А. Я. Носкевич поділився з учасниками семінару досвідом роботи з питання «Конфлікти в школі – види, шляхи вирішення, профілактика». Психолог запропонував ряд алгоритмів вирішення шкільних конфліктів, надав загальні рекомендації щодо профілактики конфліктних ситуацій у спілкуванні між учасниками освітнього процесу. Методист РМК С. В. Вовнянка ознайомила присутніх з методичними рекомендаціями щодо профілактики агресії, конфліктів та насильства у роботі спеціалістів психологічної служби закладів дошкільної та загальної середньої освіти, зробила підсумки роботи з даного питання за І семестр 2017-2018 н. р. Наступним кроком семінару була практична частина, у якій Г. В. Дьоміна, практичний психолог Золочівського НВК «Школа радості» провела тренінг конструктивної взаємодії, формування емоційної рівноваги та майстер-клас із використанням зображень та асоціативних метафоричних малюнків. Продовжила практикум Семків Н. М., практичний психолог Сасівського НВК, яка представила до уваги техніки арттерапії – елементи ізотерапії та піскової терапії. Учасники семінару мали можливість брати участь у вправах з метою самопізнання та навчання. На завершення семінару практичний психолог Червоненської ЗОШ І-ІІІ ст. О. Р. Повзанюк розповіла про особистісні ресурси духовного та фізичного здоров’я педагогічних працівників та учнівської молоді, про роль духовних цінностей у житті людини, а саме: добра, краси, істини, віри, надії та любові. Учасники семінару обмінялись думками, висловили захоплення від побаченого на майстер-класах та побажаннями щодо наступних зустрічей.



Єва ТОЦЬКА
Ctrl
Enter
Помітили помИлку
Виділіть текст і натисніть Ctrl+Enter
Коментувати (0)