Новини Золочівщини
00:53, 02 липня 2014
2812
11

Клієнт завжди правий

Клієнт завжди правий
Admin
Фото: НУС

Кожен, яку б посаду не займав, якими б статками не володів, незалежно від політичної чи іншої приналежності обов‘язково повсякденно перебуває в армії клієнтів. Серед моїх родичів та знайомих чимало підприємців, працівників держустанов, які часто нарікають на поведінку клієнтів. Тому спостерігаючи за клієнтами своєї фірми, магазину, ми повинні намагатися самі бути ідеальними клієнтами тих, до кого звертаємось за послугами, чи покупками. Запитаєте, хто ж він той «ідеальний клієнт»?

Такий клієнт завжди знає, чого він хоче, скільки у нього на це грошей, коли варто послухати пораду професіонала, а коли потрібно прийняти рішення самому. На жаль, вважають фахівці, саме ідеальний клієнт зустрічається дуже рідко. Проте ми можемо ситуацію змінити.

А для цього, давайте спробуємо дізнатися, до якої ж групи клієнтів належить кожен з нас.

Отже, з ідеальним клієнтом все зрозуміло, але навряд, чи кожен може себе оцінити так високо.

То хто ж далі? Наступним у нашому дослідженні буде, як ви думаєте хто?

 А це буде «клієнт-хам». Такий буде кричати, вимагати, звинувачувати у некомпетентності, у завищенні цін… Перед таким клієнтом можна ходити хоч навприсядки, а хоч навшпиньки… Однак вгодити не вдасться. Можна виконати все у найстисліші терміни, за найнижчими цінами, при найкращій якості – все одно він ніколи не буде задоволений вашою роботою.  Добре, якщо обійдеться без образ.

Взагалі така поведінка властива дуже неврівноваженим, надмірно агресивним і сповненим комплексів людям. Клієнт-хам отримує задоволення від приниження співрозмовника і підвищення себе за ваш рахунок. Хоча насправді він просто відвертий боягуз, адже відповісти йому ви не можете: «Клієнт завжди правий».

Іноді  клієнтові може бути вигідна така позиція. Отже, варто оцінити, що важливіше: такий клієнт чи власні нерви і здоров‘я. Якщо зумієте, продайте такому клієнтові якомога більше послуг, товарів. А ні, спробуйте з ним просто розпрощатись назавжди. Але ніколи не відповідайте хамством на хамство.

Що, не впізнали себе як клієнта у цій характеристиці? Тоді йдемо далі.

Наступним у нас на черзі є нерішучий клієнт. Цей спочатку не буде впевнений у тому, що йому взагалі щось потрібно. Потім – що це йому треба придбати саме у вас. Тоді буде довго мучитися у виборі забарвлення, дизайну, кількості, якості, довжини, ширини і глибини. Далі, коли ви вже ніби все продасте або зробите, він знову буде невпевнений, що це саме те, що він хотів…

Давайте спробуємо набратися терпеливості та й догодити нерішучому клієнтові. Поводимося з ним уважно, ввічливо, вишукуємо все йому необхідне. Тоді ви можете завоювати його нерішуче серце. І він стане вашим постійним клієнтом. Але начувайтеся, бо ж наступного разу він знову буде нерішучим.

Клієнтів нерішучих потрібно вміти відрізняти від клієнтів-симулянтів. Такі тільки роблять зацікавлений вигляд, але купувати нічого не збираються. На відміну від нерішучих, вони навіть знають, чого хочуть, але в останній момент починають сумніватися… Боротися з ними марно. На таких клієнтах варто відточувати професійні навички, вдосконалювати майстерність ділового спілкування, бо саме ці клієнти завжди «замовляють» щось таке, чим ви раніше не займалися. І вам буде  приємно, що не вони вас використовують, а ви їх. Якщо, звичайно, часу не шкодуєте.

Особливо радують клієнти-всезнайки. Вони щиро вважають, що розбираються в рекламі, моді чи готуванні, але на ваш професійний погляд – нічого в цьому не тямлять. Зрештою клієнт платить гроші і отримує те, що хоче. Такий клієнт сам себе карає, але ви вже не несете за це відповідальності. Так що дозвольте йому насолоджуватись своїм всезнайством.

Чи це вже всі групи клієнтів? Звичайно ж ні, але найпоширеніші.

Хто ж ви, як клієнт? Не визначились. Тоді давайте просто наступного разу, звернувшись до виробника або прийшовши в магазин, згадуємо цю статтю і поповнюємо ряди ідеальних клієнтів.

Підготувала Ірина Домарецька
 

Ctrl
Enter
Помітили помИлку
Виділіть текст і натисніть Ctrl+Enter
Коментувати (11)
Інформація
Відвідувачі, що знаходяться в групі Гости, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.