Укрaїнa
00:37, 09 червня 2014
2646
0

Переваги навчання у Перемишлянському ліцеї

Переваги навчання у Перемишлянському ліцеї
Admin
Фото: НУС

Перемишлянський професійний ліцей.  Це не просто шанс здобути освіту, освоїти бажану спеціальність. Це також можливість навчатися та спілкуватися з педагогами, закоханими у свою справу.  Вчитися не просто професії, а здобувати духовні, загальнокультурні скарби мають можливість учні ліцею. У цьому переконалась, побувавши у стінах цього закладу і потрапивши в атмосферу цілковитого взаєморозуміння між викладачами та їх вихованцями. Інтерв'ю нашій газеті дає директор ліцею Ігор Іванович Нечипор. Він намагається якнайвичерпніше  відповісти на запитання: «Чим особливе навчання у Перемишлянському професійному ліцеї?», «Які його переваги?» Переконує, що «плюсів» у його навчальному закладі безліч.

– Від часу створення Перемишлянського професійного ліцею тричі мінялась назва навчального закладу. За цей період я – сьомий директор. Тішуся тим, що маю хороший колектив. Це люди, які вміють працювати і люблять свою роботу. Основною діючою фігурою навчального процесу є учень. А хороші вчителі, хороші майстри – то запорука знань і вмінь учнів. Середній вік наших працівників 44 роки. Поряд працюють молоді люди і спеціалісти з чималим досвідом роботи. Відтак молоді мають можливість навчитись у досвідчених, котрі є безцінним джерелом знань та енергії. Яскравим прикладом є наш завгосподарством Йосип Степанович Яропуд, який завжди перший  приходить на роботу і останній іде з роботи. А його енергії і запалу можуть позаздрити тридцятирічні. Хотілося б говорити про кожного працівника зокрема, але для цього потрібно  дуже багато часу. Та з упевненістю скажу, що кожен працівник Перемишлянського профліцею заслуговує на похвалу.

– Ігоре Івановичу, як ліцей готується до нового набору і чим збираєтесь привабити цьогорічних випускників шкіл до свого навчального закладу?

– Наш ліцей постійно розвивається та вдосконалюється. Тут навчають професій, що є актуальними на ринку праці нашого регіону, який потребує кваліфікованих працівників промислового спрямування. Зокрема, попитом користуються спеціалісти, які працюють у сфері металообробки.

Опановуючи професії столяр будівельний, паркетник молоді люди дізнаються про способи виготовлення, з'єднання і збирання елементів столярних виробів, про основні породи, властивості та дефекти деревини, вчаться виготовляти віконні та дверні блоки, збирати та встановлювати меблі у житлових будинках, обшивати стіни деревно-стружковими плитами, працювати з електроінструментами та верстатами...

Бджолярі вчаться виготовляти вулики, доглядати за бджолиними сім'ями протягом року, викачувати мед та переробляти воскову сировину та інших премудростей бджільництва.

Окрім того, що навчання відбувається на належному фаховому рівні, воно є також надзвичайно цікавим. В ліцеї діють різноманітні гуртки за інтересами, спортивні секції. Є всі можливості для змістовного проведення дозвілля. Для здійснення навчання учнів у ліцеї працює 25 кабінетів, з них – 13 кабінетів з предметів професійно-теоретичного циклу,  9  майстерень та  4 лабораторії, комп'ютерний клас на 20 робочих місць. Є також побутовий блок з їдальнею, актовим залом та спортзалом, два учнівські гуртожитки на 300 місць, бібліотека з читальним залом, медпункт, стоматологічний та  фізіотерапевтичний кабінети. Професійне вміння ліцеїсти шліфують у майстерні для штукатурів, малярів, майстерні механічної обробки деревини, ручної обробки деревини, електрозварювальній майстерні, газозварювальній майстерні, слюсарній, майстерні електромонтажників, майстерні швачок, лабораторії кухарів, лабораторії будови автомобіля, лабораторії телерадіомеханіків, тренажерному кабінеті. Всіляко намагаємось заохочувати активних учнів, підтримувати їхні ідеї та ініціативи.

– Чи є в молодих спеціалістів після закінчення навчання у закладі проблеми з працевлаштуванням?

– Потреба у кваліфікованих працівниках залишається досить відчутною. Проте наші випускники не мають відповідних стимулів для працевлаштування. Просто дехто з них  хоче мати все і відразу, при цьому не доклавши особливих зусиль. Звісно, можна винуватити у всьому й державний лад, і події, що відбуваються в країні, інші чинники. Використовуючи педагогічні, виховні, стимулюючі, заохочувальні методи, ми намагаємось молодь дисциплінувати. І це стає їй у нагоді і в майбутньому. Адже кожен, хто здобув спеціальність, завжди заробить на хліб насущний і не тільки.

– З чого ще, окрім навчання, складається студентське життя? Наскільки мені відомо, ви багато уваги приділяєте виховній роботі.

– Безперечно. І це дуже важливий напрямок нашої роботи. Кожен ліцеїст може знайти собі справу до душі в гуртках художньої самодіяльності, предметних, технічної творчості, спортивних секціях, клубах за інтересами. Напевне ні для кого не секрет, що керівництво навчального закладу найкраще знає тих дітей, які добре вчаться, або тих, які порушують дисципліну. Якщо учням дати волю, створити сприятливі умови, то в них справді виростають крила, проявляються таланти.  Ліцеїсти є активними у всіх сферах. Цьогорічні події показали ще й те, наскільки політично та національно свідомою є наша молодь.

Хочу розповісти про деякі перемоги наших ліцеїстів. Катерина Мичка – учениця другого курсу групи КХ-76 (кухар, кондитер) зайняла друге місце в обласному заочному конкурсі учнівських творчих робіт до Всеукраїнського тижня права. Готувала ученицю викладач                                        М. Я. Табінська.Переваги навчання у Перемишлянському ліцеї

У цьому ж конкурсі у номінації стіннівок група ОРБ-75 (обліковець  реєстрації  бухгалтерських даних)   також здобула друге місце.

Соломія Задорожна – учениця третього курсу групи КХ-71, яка є головою учнівського профбюро, виборола перше місце в обласному огляді-конкурсі «Кращий  молодіжний профлідер 2013 року».

Василина Петрів – учениця третього курсу групи  КХ-71 була третьою  в обласному конкурсі виконавців поетичних творів «Мій Шевченко», присвяченому  200-річчю від дня народження Великого Кобзаря.

Приємною новиною були  перші місця  у номінації  «Найкраща  міні-інсценізація»  обласного конкурсу «Мода на здоров’я» на тему «Шкідливі звички» (керівники проекту                 Н. І. Осадець, Н. М. Гнатяк.), «Здорове харчування» (керівники проекту Р. М. Дух.,  В. Б. Варш) та  «Шкідливі звички, чи здоровий  спосіб життя» (керівники  проекту: М. В. Петрів, Н. І. Чубенко.). У цьому конкурсі короткометражних фільмів брали участь 53 навчальних заклади.

Учень третього курсу групи МШ-67 малярів, штукатурів Андрій Цюра зайняв перше місце у другому обласному турі Всеукраїнського конкурсу малярів і в кінці травня представляв Львівщину у місті Кам’янець-Подільський. До перемоги хлопця готували: викладач спецдисциплін Н. І. Очкусь та майстер виробничого навчання М. Я. Ховдій.

– Ви торкнулись тих історичних процесів, які відбуваються уже кілька місяців у державі. Як вони позначились на навчально-виховному процесі ліцею?

– Ані вчителі, ані учні не були осторонь тих подій, які відбуваються у державі. Яскравим прикладом того, як болить доля України нашим учням став передноворічний конкурс малюнка. Кожна група мала завдання до новорічних свят розмалювати вікна у навчальних кабінетах. Поряд із новорічними привітаннями учні зобразили свої проєвропейські погляди, прагнення  до волі та кращого майбутнього для України.

Одразу після побиття студентів на Майдані в Києві, з ініціативи та на вимогу наших ліцеїстів, уже 2 грудня ми зібрались усім колективом і прийняли звернення до вищих органів влади про відставку уряду Азарова. Також брали участь в акціях протесту на місцевому рівні, організовували живі ланцюги. Крім того, наші учні та працівники були на Львівському майдані. Я разом з працівниками ліцею їздив на Майдак у Київ. Наші працівники організовали 19 виїздів у Київ. Я гордий, що керую таким колективом, який дуже тонко відчуває правду і є завжди на вістрі часу, долучається до творення історії.

Розмовляла Леся ГОРГОТА

Ctrl
Enter
Помітили помИлку
Виділіть текст і натисніть Ctrl+Enter
Коментувати (0)
Інформація
Відвідувачі, що знаходяться в групі Гости, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.