Хліб без душі має зовсім інший смак
Запашний хліб на столі – явище звичне. Та, погодьтеся, шлях
хліба від пекарні до нашого столу не такий вже й короткий, а сам процес
випікання доволі трудомісткий. Сьогодні розповідаємо про особливості випікання
хліба, які залишаються «за кадром», конкуренцію на ринку хлібобулочних виробів
та секрет успіху виробника хліба на Перемишлянщині – ПП «Добробут», яким керує
Василь Іванович Келестин.
Хліб
на цьому підприємстві виготовляється опарним способом, тобто так, як колись
його випікали наші бабусі і дідусі. І хоча такий процес триваліший, хліб
виходить набагато смачнішим та поживнішим. На ринку підприємство уже 7 років.
Як розповідає Марія Келестин, ніщо не починається легко. Обладнання Василь
Іванович закупив у Європі, а складав його власноруч. Розпочинали із малих
обсягів. Основна мета підприємства – випікання хліба без хімічних добавок та
розпушувачів. Асортимент продукції – від хліба пшеничного з муки вищого ґатунку
до різного роду здоби. А ще це хліб житній, батон, булочки з найрізноманітнішою
начинкою, коржі для піци і, навіть, весільні короваї. Насамперед, це вироби,
які поєднали в собі традиції випікання справжнього українського хліба з
сучасними технологіями. Поруч з пекарнею – магазин, де можна придбати хлібобулочну
продукцію без торгової націнки. Реалізовують продукцію у місті Перемишляни та у
найвіддаленіших куточках району. ПП «Добробут» забезпечує продукцією дитячі
садочки. А нещодавно розпочали випікання печива – пісочного та дріжджового.
Звичайно,
і проблем у підприємства вистачає. Надзвичайно зросли ціни на сировину,
енергоносії, пальне. Продукція ПП «Добробут»
не є найдешевшою на ринку. Насамперед, тому, що вона є якісною і
зберігає справжні традиції випікання українського хліба. Однак і не є
найдорожчою. Тут стараються поєднувати ціну і якість.
Проте
і керівник, і працівники переконані, хліб без душі має зовсім інший смак.
Напевне тому саме їхній хліб є таким духмяним та невимовно смачним. Щодо
конкуренції, то тут говорять: «Якщо не було б конкуренції, не було б розвитку.
Конкуренти, які дихають тобі у потилицю, заставляють працювати краще,
розвиватися, постійно доводити самому собі та іншим, що ти більш вартісний від
когось. Конкурентами у хлібній галузі є всі. В інших галузях, можливо, дрібний
виробник не може бути конкурентом, але у хлібі прямі конкуренти усі: від
бабусі, яка пече в духовці пиріжки і закінчуючи великими
підприємствами-гігантами. Тому конкуренція дуже велика і нерівна. Якщо сьогодні
хтось не надасть певної послуги, то він може завтра її надати, але в «хлібній»
галузі, якщо ти сьогодні-завтра не привіз хліба, то післязавтра ти можеш вже не
користуватися попитом, а твою нішу може зайняти хтось інший».
Отож
і плани у підприємства великі і правильні – відкрити кондитерський цех, де була
б можливість випікати торти, тістечка.
Леся
ГОРГОТА
На
фото автора: (вгорі) технолог Наталія Хміль; (внизу) формувальник Любов Курило