ОДПІ
Мінімальне податкове зобов’язання – хто сплачує
Мінімальне податкове зобов’язання – хто сплачує
Головне управління ДПС у Львівській області нагадує, що платником мінімального податкового зобов’язання (далі-МПЗ) є резидент, який володіє та/або користується (орендує (суборендує), на умовах емфітевзису, постійно користується) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь (пп. 162.1.1 прим. 1 п. 162.1 ст. 162 ПКУ).
Мінімальне податкове зобов’язання (далі - МПЗ) - це мінімальна величина податкового зобов’язання із сплати податків, зборів, платежів, пов’язаних з виробництвом та реалізацією власної сільськогосподарської продукції та/або з власністю та/або користуванням (орендою, суборендою, емфітевзисом, постійним користуванням) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь (п.п.14.1.114 прим.2 п.14.1 ст.14 ПКУ).
Тобто, платниками МПЗ – є власники, земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь, які обробляють земельні ділянки самостійно та офіційно не здали їх в оренду.
• Податкове зобов’язання сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
• Платник податку має право протягом 30 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення звернутися до контролюючого органу для проведення звірки даних.
Також, інформацію щодо нарахованих сум МПЗ можна одержати в електронному кабінеті.
Крім того, копії податкових повідомлень-рішень (далі – ППР) з розрахунком суми МПЗ передані до органів місцевого самоврядування.
Громадяни, які не отримали ППР можуть звернутись до територіальних громад за місцем проживання, з метою отримання суми та реквізитів для сплати.
За 11 місяців 2024 року платники Львівщини сплатили до зведеного бюджету понад 24 млрд гривень ПДФО
Упродовж січня – листопада 2024 року до зведеного бюджету від платників Львівщини надійшло 24 млрд гривень податку на доходи фізичних осіб. Про це повідомив в. о. начальника Головного управління ДПС у Львівській області Микола Никитюк.
За інформацією Миколи Никитюка, від початку року надходження ПДФО до державного бюджету від платників Львівської області становили понад 7,2 млрд гривень ПДФО, до місцевих бюджетів області – 16, 850 млрд гривень.
До уваги платників податків!
Золочівська ДПІ інформує, що у зв’язку з набранням чинності з 01.12.2024 Закону України від 10 жовтня 2024 року № 4015-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період дії воєнного стану», введено в дію рахунки за наступними кодами класифікації доходів бюджету:
11011600 «Військовий збір, що підлягає сплаті платниками, зазначеними у підпункті 4 підпункту 1.3 пункту 16 прим.1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України»;
11011700 «Військовий збір, що підлягає сплаті фізичними особами – підприємцями, які перебувають на спрощеній системі оподаткування»;
11011800 «Військовий збір, що підлягає сплаті юридичними особами, які перебувають на спрощеній системі оподаткування (ІІІ група)»;
11011500 «Авансовий внесок з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується платниками податку, які здійснюють роздрібну торгівлю пальним»;
11021800 «Авансовий внесок з податку на прибуток підприємств, що сплачується платниками податку, які здійснюють роздрібну торгівлю пальним».
Реквізити нових бюджетних рахунків розміщені для ознайомлення на субсайті «Головне управління ДПС у Львівській області» вебпорталу ДПС в розділі «Рахунки для сплати платежів», за посиланням https: https://lv.tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv.
Про новий механізм підтримки бізнесу від ДПС йшлося під час зустрічі з бізнесом
Нещодавно в Золочівській ДПІ ГУ ДПС у Львівській області проведено зустріч у форматі «круглого столу» з представниками бізнес спільноти щодо новацій законодавства.
В ході заходу начальник інспекції Роман Денис проінформував присутніх про основні аспекти впровадження Національної стратегії доходів до 2030 року, спрямовану на підвищення рівня добровільної сплати податків та податкової культури у суспільстві, про розробку сучасних практик управління комплаєнс-ризиками (ризиками дотримання податкового законодавства). Також обговорили основні норми Закону України від 18.06 2024 № 3813-IХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства». Вказаним документом запроваджено нові можливості, які отримає бізнес, будучи учасником проєкту ДПС «Територія високого рівня податкової довіри». Зокрема, мораторій на проведення документальних перевірок, скорочення строків камеральних та документальних перевірок при отриманні бюджетного відшкодування та строки надання індивідуальних податкових консультацій. Крім цього, за кожним з платників буде закріплено комплаєнс-менеджера з метою підвищення якості обслуговування. Разом з тим, претенденти на включення до Переліку мають відповідати певним вимогам та критеріям. Йдеться про своєчасність та повноту виконання податкових обов’язків платником податків, відсутність спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів, рівень сплати податків, розмір заробітної плати тощо. З більш детальною інформацією можна ознайомитись на субсайті ДПС «Територія високого рівня податкової довіри» https://tpd.tax.gov.ua/.
Зустріч відбулася у форматі конструктивного діалогу, учасники заходу мали можливість поставити запитання та отримали відповіді.
Чи має право платник податку, який навчається на військовій кафедрі навчального закладу на податкову знижку ?
Золочівська ДПІ інформує, що відповідно до п.п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, нарахованого у вигляді заробітної плати, зменшеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти таким платником податку та/або членом його сім’ї першого ступеня споріднення та/або особи, над якою встановлено опіку чи піклування, або яку влаштовано до прийомної сім’ї, дитячого будинку сімейного типу, якщо такого платника податку призначено відповідно опікуном, піклувальником, прийомним батьком, прийомною матір’ю, батьком-вихователем, матір’ю-вихователькою.
До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача)), а також копіями договорів за їх наявності в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги) (п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).
Згідно з ст. 33 Закону України від 01 липня 2014 року № 1556-VІІ «Про вищу освіту» однією з складових структури вищої освіти є кафедра військової підготовки, яка проводить підготовку курсантів (слухачів, студентів) для подальшої служби на посадах сержантського, старшинського, офіцерського або начальницького складу у військових формуваннях.
Тобто, платник податку, який навчається на військовій кафедрі навчального закладу, є здобувачем професійної військової освіти, тому має право на податкову знижку у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року на суму витрат, понесених ним на користь закладу освіти за навчання на військовій кафедрі.
Які переваги для платників податків на період їх включення до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства?
Законом від 18 червня 2024 року № 3813-ІХ у Податковому кодексі вводиться нова «перехідна» норма – п.п. 69.41 підрозд. 10 розд. XX Податкового кодексу, якою встановлюються особливості адміністрування податків «платників з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства». Ця норма визначає переваги (преференції) для платників з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства, умовам (критеріям) яких має відповідати платник, щоб потрапити до Переліку платників, та порядок включення / виключення платника до/з цього Переліку.
На період включення до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства для суб’єктів господарювання встановлено такі переваги:
1.Мораторій на деякі види документальних перевірок.
2.Строк проведення камеральної та документальної перевірок платника податку, зазначених у п. 200.10 і 200.11 ПКУ, становить 5 та 10 робочих днів відповідно. Тобто строк зменшився з 20 та 40 календарних днів, що є позитивним для платників ПДВ.
3. Індивідуальні податкові консультації надаються платнику податків виключно ДПС України протягом 15 календарних днів, що настають за днем отримання ним звернення, без можливості продовження строку його розгляду.
4. Закріплення за платником податків посадової особи територіального органу ДПС, відповідальної за взаємодію з платником податків (комплаєнс-менеджера).
5. Отримання платником податків на свій запит у п’ятиденний строк відомостей про наявну в органі ДПС податкову інформацію, яка може свідчити про податкові ризики в діяльності такого платника податків, а також консультацій щодо усунення таких ризиків.
Про основні види податкових ризиків
Золочівська ДПІ нагадує, що 31.07.2024 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 25.07.2024 № 854 «Про реалізацію експериментального проекту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі».
Документом затверджено Порядок реалізації експериментального проекту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками). Документом визначено, що основними видами податкових ризиків є:
- ризик реєстрації – випадок, коли особи, які зобов’язані стати на облік у податковому органі або зареєструватися платниками окремих податків, не перебувають на обліку в податковому органі або не зареєстровані платниками відповідних податків;
- ризик звітності – випадок, коли платники податків подають податкову звітність із запізненням або не подають її взагалі;
- ризик сплати – випадок, коли платники податків сплачують податки, збори, платежі із запізненням або сплачують у неповному обсязі, або не сплачують зовсім, що призводить до виникнення або накопичення податкового боргу;
- ризик декларування – випадок, коли податкові надходження зменшено або може бути зменшено внаслідок неправильного відображення даних у звітності (помилково або умисно).
Ознайомитись із Постановою № 854 можна за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/sistema-upravlinnya-podatkovimi-rizikami/normativno-pravovi-akti/79121.html
В допомогу платникам на вебпорталі оновлено розділ «Онлайн-навчання»
На вебпорталі ДПС у розділі «Онлайн-навчання», розміщено нові матеріали.
У підрозділі «Податок на додану вартість» розміщено матеріали:
«Нове відео від ДПС: «Декларування суми податку на додану вартість до бюджетного відшкодування»»;
«До уваги платників! Щодо заповнення таблиці 1 додатку 2 до податкової декларації з ПДВ».
Підрозділ «Екологічний податок» доповнено відеоматеріалом «ДПС розроблено відеоролик «Заповнення податкової декларації екологічного податку»».
Територія високого рівня податкової довіри: хто такий особистий комплаєнс-менеджер?
Головне Золочівська ДПІ нагадує, що для імплементації норм Закону України від 18.06.2024 № 3813-ІХ Державною податковою служби України започаткований новий проєкт – «Територія високого рівня податкової довіри». Головна мета ініціативи - забезпечити якісну комунікацію із СГД та стимулювати добровільне дотримання податкового законодавства.
Особистий комплаєнс-менеджер – це повністю нова роль у системі податкового обслуговування, покликана допомогти бізнесу уникати податкових помилок та ризиків. Це своєрідний "податковий радник”, механізм підтримки бізнесу в умовах воєнного стану – проект який допомагає підприємцям залишатися на правильному шляху і впевнено будувати свої фінансові плани.
Комплаєнс-менеджер – це посадова особа податкової служби, яка має дати закріпленому сумлінному платнику податків відповіді на всі запитання «Як правильно платити той чи інший податок?».
Комплаєнс-менеджер не лише поінформує про вимоги та обмеження у законодавстві, але й допоможе розробити найкращі стратегії виконання податкових зобов’язань та усунення потенційних ризиків порушення податкового законодавства. Це включає детальний аналіз фінансових операцій, пошук інструментів державної підтримки, якими може скористатися платник. Також за необхідності комплаєнс-менеджер надасть усну податкову консультацію.
Вся контактна інформація про комплаєнс-менеджера надходитиме до приватної частини електронного кабінету. Це забезпечить постійний доступ до актуальної інформації та комунікаційних каналів.
Комплаєнс – менеджер протягом робочого дня:
відповідатиме на запити щодо ризиків та можливих коригувань;
сповіщатиме про наближення строків декларування та сплати;
консультуватиме щодо виправлення помилок у звітності;
здійснюватиме оцінку наслідків господарських операцій.
Платник податків може сам обрати зручний для себе формат взаємодії та частоту комунікації. Така гнучка система забезпечує повну прозорість і ефективність у вирішенні податкових питань:
швидка усна консультація;
листування електронною поштою;
відеоконференція;
листування в електронному кабінеті: важливо, що вся історія листування зберігатиметься для подальшого перегляду.
З більш детальною інформацією можна ознайомитись на субсайті ДПС «Територія високого рівня податкової довіри» https://tpd.tax.gov.ua/.
Золочівська ДПІ